maandag 29 juni 2009

DragonForce zuigt apennoten

Echt waar. En ik kan het weten, want ik heb ze gezien. Op Graspop. Enfin, ik wist al eerder dat ze apennoten zogen, maar nu weet ik dat ze ook live apennoten zuigen. Ik houd niet van groepen die apennoten zuigen.

Weet u wie ik ook gezien heb? Op Graspop? De Blonde Britse Met Tijgervelhaarlint En Blauwe Bikini. Het is misschien niet oninteressant om te vermelden dat ik tot voor kort een festivalmaagd was, Mano Mundo niet meegerekend, maar dat is gratis en alle dames lopen er rond in baggy pants en verscheidene doeken rond hun lichaam gedrapeerd, meestal vergezeld van kettingen met houten kralen waar maar geen eind aan komt. Heb ik de bloemenkransen al vermeld? Van echte bloemen? Zo'n festival is Mano Mundo.

Graspop is helemaal anders. Ten eerste lopen daar veel gothika's rond met van die minieme rokjes (helaas wel meestal vergezeld van zwarte panty's) en zwart, al dan niet gekleurd haar. Ten tweede lopen daar veel meisjes rond die het veel te warm hebben en toevallig die dag een bikini hadden aangedaan, gewoon voor de zekerheid. Geen zwembad te bekennen daar in Dessel, maar zij hadden een bikini aan. Ik begrijp waar Marjolein haar inspiratie haalt. Trouwens, even terzijde, maar het was ook echt wel moordend heet (nudge nudge) vrijdag. Dus dat die dames het zo warm hadden, daar kan ik best inkomen (say no more!).

Een van die dames met een temperatuurprobleem was dus De Blonde Britse Met Tijgervelhaarlint En Blauwe Bikini. Om u even een beeld te schetsen van deze dame: ze was blond en droeg een haarlint in heur haar, voorzien van een tijgervelmotief (het haarlint, niet heur haar). Niet zonder reden: Mötley Crüe was de headliner van de avond, en dan mogen haarlinten en bandana's al eens uit de kast gehaald worden. Bovendien, hoewel ik dat pas tegen het einde van de dag aan ontdekte, was ze Britse. Nu moet u misschien weten dat zulks bij Lily Allen al een erotiserende uitwerking heeft op ondergetekende en laat ons eerlijk zijn, heren: er zijn hetere truffels op deze aardkloot. Niet dat Lily een lelijk vadsig wijf is of zo, maar gewoon. Er zijn er hetere. Ik zei: er zijn er hetere, maar die hebben meestal geen Britse tongval. De jongedame in kwestie echter wel. En zij had het bijkomende voordeel dat ze een blauwe bikini droeg, meer bepaald in combinatie met het kortste jeansbroekje dat ik ooit gezien heb. Oké, dat is een leugen, maar het was wel zeer kort. Er was wel een klein minpuntje aan haar verschijning: ze had geen kont. Nu ken ik echter wel meer hete truffels die geen noemenswaardige kont hebben en dat zijn evenzeer hete truffels en die spreken niet eens Brits, dus in dit geval heb ik dat tekort met de mantel der liefde bedekt.

Nu dan. Heren. Picture this. Een jongedame met blonde manen (manen is inderdaad een treffender woord dan haren) en een Britse tongval, naar de juiste muziek luisterend en gekleed gaand als de vrouwelijke tegenhanger van een typische eighties-rockster. Moet ik er een tekening bij maken? Helaas, driewerf helaas: ik ben de grootste angsthaas die u ooit zal hebben gekend. Dus van die romance, die overduidelijk in de sterren geschreven stond, is niets terecht gekomen en dat is allemaal de schuld van mijn ouders en hun vervloekte genen. Al wat mij rest is dit bericht en een vage foto van haar rug, want toen ik eindelijk de kans kreeg om een plaatje te schieten van haar bezienswaardige voorgevel was de batterij van mijn fototoestel plat.

Onder het houden van de zoveelste minuut stilte voor Yasmine en Michael getekend,
Markus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten