dinsdag 28 september 2010

Koffietijd

Verdoeme seg, zijn die twee pipo's met een nieuwe weblog begonnen. Dat betekent dat ik hier terug uit de startblokken ga moeten schieten om mijn positie als onzinverkoper geloofwaardig te laten blijven.

Let wel: ik heb me er al bij neergelegd dat ik niet de grootste onzinverkoper ben, nee. NEE - neuuuu - NEEEEEE - neuuuu - neuuu. Die eer komt voorlopig Korsson toe. Maar die jongen speelt vals, hij spreekt de hele tijd over zijn geslachtsorgaan, dus dat is bij voorbaat al de grootste onzin waar iemand over kan oreren. Verdorie, die zin bevatte meer double entendres (als u hem hardop zou lezen) dan initieel bedoeld (u moet me geloven wanneer ik zeg dat ik niet de bedoeling had om er ook maar één in te smokkelen).

Ik verkoop ook niet de beste onzin, die eer komt op dit moment Moeshi toe. Ik zeg: op dit moment. In mijn hoogdagen heb ik namelijk zelf ook behoorlijk kwaliteitsvolle onzin verkocht - Rompman, anyone? Dat rijmt! - maar ik sta tegenwoordig op een erg laag pitje. Bovendien is dit bericht slechts een reactie op de berichten van die twee knapen en dus bij voorbaat inferieur, ik weet het. Moeshi heeft dus het voordeel van de voorsprong, maar niet getreurd: ik ben universitair, ik ken de wet van de remmende voorsprong. Ha!

Bon, ik verkoop dus de grootste noch de beste onzin (in tegenstelling tot Korsson weet ik wél hoe je het woord 'noch' op een grammaticaal correcte manier gebruikt), hoe zit dat dan met die status, vraagt u zich af? Welnu, ik verkoop de duurste onzin. Ik ben eloquent en erudiet; mijn onzin is elegant. En nog dingen die beginnen met e- en eindigen op -t. Het zijn eigenschappen die Korsson of Moeshi misschien wel bezitten, dat laat ik in het midden, maar ze komen in elk geval nog niet naar voor in hun creatieve uitspattingen in de blogosfeer. Tja.

Ik schijn trouwens een zekere zelfverzekerdheid uit te stralen die een eerstejaars normaliter niet bezit. Heb ik van een eerstejaars gehoord, dus het zal wel waar zijn. Tijd voor koffie!


2 opmerkingen: