woensdag 7 april 2010

Carry on Regardless

Ik weet dat ik nog maar pas een nieuw bericht heb geplaatst, maar mag ik toch nog even? Dank u. Ik heb namelijk nog eens zin om zomaar wat onzin te smurfen. Ja, dat impliceert inderdaad dat het vorige bericht niet zomaar wat onzin was. De wonde die het bibliotheekmonster mij heeft toegebracht, is nog altijd niet gestopt met bloeden. Kun je nagaan. Maar goed, ik ging onzin smurfen. Of ja, onzin. Geen flagrante leugens natuurlijk, daar zal je me zelden op betrappen (tenzij ik slecht geslapen heb).

Hebt u, waarde lezer, toevallig Franse les gekregen met gebruik van het handboek 'Arcades'? In dat geval weet u misschien waar ik het zometeen over heb. Het zit namelijk zo. Ik dacht, na bovenstaande intro geschreven te hebben: "Goed, waarover kan ik onzin smurfen? O wacht, idee! Ik ga naar wikipedia en druk een paar keer op Random Article tot er iets geschikts uitkomt en hoppa!" Eerste klik: geen succes (het ging over een brug en het was niet de Lange Wapper). Tweede klik: geen succes (een of ander vrouwelijk basketballteam). Derde klik: 'Nuit de folie' van Début de Soirée.

Début de Soirée - Nuit de folie

YEEEEEEEAAAAAHHHHH! Awesomeness in its purest form! Franse eighties-dance met proto-rap (klinkt bijna als een of ander exotisch broodje. Moet daar mayonaise bij meneer?), beter wordt het niet. Ik denk dat ik ongeveer de enige van heel de klas was die dat liedje fantastisch vond, maar het is extreem catchy. Ik zit er waarschijnlijk nog tot vrijdag mee in mijn hoofd. Mijn eeuwige dank aan Wikipedia! Nu goed, om eerlijk te zijn dacht ik een paar uur geleden nog hetzelfde over 'Rotterdam' van The Beautiful South. Dat kent u niet? Onzin!

This could be Rotterdam or anywhere
Liverpool or Rome
Cause Rotterdam is anywhere
Anywhere alone
Anywhere alone...

Ziet u wel? Het melodietje zit weer vast in uw hoofd, hè? Ik wist het! Terecht ook wel. The Beautiful South is een van de meest ondergewaardeerde groepen in de hele muziekgeschiedenis. Maar goed, ik ging onzin smurfen. Et tu chante, chante, chante, ce refrain qui te plait... ONZIN!

Verdorie, ik kan het niet meer. Maar dat is niet zo erg. Als ik één van u heb kunnen overtuigen van de genialiteit van Début de Soirée, ben ik al tevreden. Reveille en toi le tourbillon d'un vent de folie!

Getekend,
Markus

N.B.: O ja, weet u toevallig ergens in Boom een huis te koop staan dat binnen het budget van mijn baas valt? Geef mij (of hem) dan een seintje, u zou er een paar mensen heel gelukkig mee maken. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat zijn budget is, maar over prijzen valt altijd te onderhandelen, nietwaar? Bedankt!

7 opmerkingen:

  1. et tu tappes tappes tappes, c'est ta façon d'aimer, omg yes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, ik ken dat liedje nog kei hard!
    Vergeet au bal masque niet van La Compagne Créole ^^ dat is mijn favoriet van de geschiedenis Frans in het middelbaar! (jaja, boven la tribu de Dana)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bal Masqué is idd ook geniaal. De Franse vriend van een vriendin van mij was enorm verbaasd dat ik dat kende (en ik was enorm verbaasd dat ik de enige was die zich dat herinnerde).

    @ Bart: gij hebt dat liedje bewust meegemaakt toen het uitkwam zeker? :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In mijnen pré Arcade tijd was da nog Jacques Brel, en l'été indien (ge schrijft da wel ni zo, mor kzen te lui om da op te zoeken) en Je t' aime (moi non plus) en zo, maar da had niks me dienen eventaille (of hoe ge da ook schrijft) te maken, maar alles me de leerkracht, en ik weet ook nog dawwe naar Jean de la Florrette en Manon des Source hebbe gekenen (ook da is wss verkeerd geschreven)

    bij de weg: baas? bove aan den bosstraatberg sta een huiske te koop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Markus: FY
    @Slaafke: dat is boven op den berg! en veel te dicht bij om uw excuses geloofwaardig te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Bart: volgens mij is father Amorth iemand anders dan jij denkt.

    BeantwoordenVerwijderen