woensdag 5 augustus 2009

Gesmurft!

Ik moet u nog even inlichten over wat er nu eigenlijk gaande is in de wereld. Ik heb alweer een tijdje niets geschreven en in dat tijdje heb ik zulks namelijk helemaal achterhaald. Of toch tenminste in de Lage landen. Ik weet het, dat is op slag een pak minder spectaculair, maar een mens moet iets doen om de aandacht te trekken, nietwaar? Grappig trouwens: spectaculair is met twee c's, maar spektakel met k's. Sommige beslissingen van de taalunie zijn toch echt een beetje van den hond zijn kloten, nee? Alhoewel het ergens nog wel te verstaan is. Die k's maken het woord immers wel veel flitsender - net zoals dat bij insekt het geval was toen dat nog zo geschreven werd, of aksent. Spektakel is een en al spektakel, als het ware. Het woord spectaculair daarentegen is van zichzelf toch een beetje hautainer, vindt u niet? Het is waarschijnlijk dat Franse tintje. En c's staan nu eenmaal sjieker - nog zo eentje: chique versus sjiek, ik moet geen tweemaal nadenken hoor! Darbij: chiquer, dat is echt arginaal (de M onwaardig).

Nu dan. Wat er dus eigenlijk gaande is in de lage landen: 't is allemaal de schuld van Alva. Als die wat beter zijn best had gedaan, was het hier zo geen soepje geweest en waren wij waarschijnlijk ook pakken belangrijker.

Als u echte, waardevolle informatie van mij had verwacht, spijt het mij u te moeten teleurstellen.

O ja, wat er met de wereld aan de hand is heb ik inmiddels ook door. Ik heb het gevraagd aan Mira, en ze zei:



Een man op TV zegt 'is iedereen mee?'
Een ramp als deze zien we zelden
gezocht: 8 miljard helden

Iemand kucht, een ander zucht
Geen kat heeft iets te melden
Ze komen eraan, de 8 miljard helden

Al kos het stukken van mensen
Ga door
Altijd eerst zien voor ge gelooft

Ge maakt u ni moe, want wa ge ook doet
Het zou zeker niks helpen
Gezegend zijn de 8 miljard helden

Uw ogen dicht, uw oren dicht
Zo'n stilte hoort ge zelden
Ze dromen mee, de 8 miljard helden

Al kost het stukken van mensen
Ga door
Altijd eerst zien voor ge gelooft

De belspeldel wee het antwoord wel
't Was God die gisteren belde
Hij komt eraan met 8 miljard helden


Ik zou het zelf niet beter hebben kunnen smurfen. Dankuwel Mira!

Currently playing: Loesje - The Ramblers

Getekend,
Markus

4 opmerkingen:

  1. Me dunkt dat Alva hier zijn best wel gedaan heeft, maar dat volkje van boven de moerdijk had hij beter uitgeroeid, dan had niemand in Vlaanderen een probleem gehad met de verenigde nederlanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mira is ook mijn nieuwe ontdekking :) live gezien in na fir bolg en meteen verkocht. ken jij hannelore bedert? anders ook een aanrader, wel minder hard dan mira maar zeker zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken Hannelore Bedert van 1 of 2 nummers die ze af en toe op radio 2 spelen, idd ook vrij mooi. Mira ken ik al wel een paar jaar intussen. Ken je Jackobond? Ook ongeveer dezelfde stijl, mooie stem en een mooi meiske ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja ik ken Jackobond :) ze staat samen met Mira op mn 'koop cd' lijstje :) en ik wist al van uw smaak ;) kent ge 'met uw ogen toe' van hannelore? ik herken mezelf in die tekst

    BeantwoordenVerwijderen