woensdag 27 januari 2016

Too damn furious

Hoewel het nog maar een jaar of drie geleden is dat ik mijn vorige bericht postte, heb ik het gevoel dat ik totaal niet meer weet hoe dat moet. Het bewijs: in de vorige zin was geen spot, zelfspot of ironie te vinden, laat staan iets absurds. Het was zelfs geen metacommentaar. Min of meer. Maar bon, de vorige drie zinnen doen dan weer een poging om het tegendeel te bewijzen dus waarom zou ik mezelf geloven?


Het ligt er natuurlijk grotendeels aan dat ik een saaie piet ben geworden. Echt, als ik mijn vorige berichten herlees, vraag ik mij af waar alle opwinding in mijn leven is gebleven. Ik kom niet meer in bibliotheken, dus heb ik ook geen aanvaringen meer met bibliotheekmonsters. Ik zit niet meer op kot, dus traphalgeflirt komt er ook niet meer- hela, hola. Wacht. Dat klopt niet helemaal. Mejuffrouw doet soms aan traphalflirten! Ha! Zelfrespect +50!

Trouwens, mijn leven is wel degelijk opwindend. Gisteren nog! Toch niet naar 2 Fast 2 Furious gekeken zeker! De mijlpaal in de actiefilm die tevens de jongensachtige grijns van Paul Walker op het netvlies van de wereld brandde! Oordeel niet te snel, waarde lezers. We zijn alleen maar blijven kijken omdat we te lui waren om de zapper te nemen. Bovendien heb ik meer niet gekeken dan wel: ik was namelijk aan het lezen in een boek over de Belgische strip. Ja, dat maakt het ineens veel beter he?

Maar dus, Fast & Furious, ik moet toch bekennen dat ik dat allemaal niet snap. Om te beginnen dat heet Aziatisch pateeke dat ligt te moeshamaramaramara met die garagist (?) met zijn klak en dreads, heel geloofwaardig is dat toch niet he? En dan al dat metaforisch gepraat over auto's, ik begrijp de helft van die dialogen niet. Enfin, de helft is niet helemaal waar. Ik begreep er eigenlijk maar eentje:
"Put the gun down!"
"I'm gonna kill him!"
"Put the gun down!"
"I'm gonna kill-"
"Put the-"
"him! I'm-"
"gun down! Put-"
"You first put the kill him I'm gonna gun down!"
Een minuut aan een stuk. Kijk, ik begrijp dat de Kinepolis graag films speelt van 2u 15, maar er waren er geen creatievere manieren om het script wat te verlengen? IK SNAP HET NIET PAUL WALKER WAAR IS VIN DIESEL?!

Bon, volgende week Tokyo Drift?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten