donderdag 14 januari 2010

SMAMpoëzie

SMAMpoëzie, zegt u? Wat voor een rare vogel is dat?

Wees niet bevreesd, lieve fans, u hoeft niet te weten wat SMAM is om van SMAMpoëzie te kunnen genieten. SMAM is een fenomeen dat zich voordoet tijdens blok- en examenperiodes en na het einde van een dergelijke tijdspanne weer even mysterieus verdwijnt als dat het verschenen is. Nu heeft SMAM deze keer al aardig wat mooie versjes voortgebracht, en om die niet kwijt te geraken houd ik hier een bloemlezing. Graag uw aandacht voor... SMAMpoëzie.

koffiegruis koffiegruis
wie is er bang van een kleine muis?

(KDW)


Niemand danst beters
dan Filip Peeters!

(M, naar BP)


rijmelarij
is niets voor mij
oh precies toch wel
jong wat leer ik snel.

(Luceberre)


prof violet
retteketet
adel is stom
pompiedom

(MDV)


Rijmen en dichten
Gaten oplichten
Als lampen op straat
vooral 's avonds laat

Reneald Buddingh

(M)


Fladder fladder fladder
twee kloten op een ladder
twee kloten op een speer
jongens jongens, wat een weer.

Anoniem, 14de eeuw


Holderdebolder,
Heusden-Zolder!

(HS)


Een rijmende admin uit Boom
Droomde bij nachte een droom
'I love you' zei hij
Dat maakte haar blij
Daar zittend naast hem in een boom

(M)


mijn naam is maurice
witgeel ziet mijn pis
kheb morgen pasture
en 't zal me bezuren

(MDV)


Corbin zat al lang aan de drank
En schreef dus een boek over stank
Ik las het heel gauw
Daarom da'k nu spauw
Ik schenk hem mijn eeuwige dank

(M)


Beroemde zanger
Eervolle mens die alles kan
Natuurlijk charmant
Talentvol, top en slimme man

Voor hem liefst een romantische ziel
Anders leef je toch niet echt
Natuurlijk de waarheid, zoals alles wat hij zegt

Linda De Win lust hem niet
Och, dat is jaloezie
Ons deert dat helemaal niet
You're always dé Bent to me

(JV)


A sexual poem for B. Van Looy

Singing man, you're the best thing on TV
since Bert Anciaux ate a cookie from pipi
Oh, how I pray that you love me too
because then I would bent for you

(MDV)


Koffie is zo lekker.
Koffie is oppeppend.
Ik trek mijn prieze uit de stekker.
En eindig met een dubbelepunt..

(JS)


Wat bent u toch knap!
Ik lust wel een hap
Wat bent u toch mooi
Van beroep leer ik looy

(M)


Getekend,
M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten